علیاکبر رائفیپور
علی اکبر رائفیپور | |
---|---|
![]() |
|
زمینه فعالیت | مهدویت |
ملیت | ایرانی |
تولد | ۸ اردیبهشت ۱۳۶۳ (هجری خورشیدی)[۱] |
تابعیت | ایران |
محل زندگی | تهران |
زمینه تحقیق | نقد و خُردهگیری از صهیونیسم، نقد فراماسونری، نقد علوم اجتماعی و انسانگرایی و آنچه که فرقههای نوظهور میخواند |
محل کار | مؤسسهٔ فرهنگی مصاف |
بنیانگذار | جنبش مصاف (مبارزه با صهیونیسم، انسانگرایی و فراماسونری)[۲] |
دلیل شهرت | سخنران عمومی مهدوی و استراتژیست[نیازمند منبع] |
علیاکبر رائفیپور (زادهٔ ۸ اردیبهشت ۱۳۶۳)، سخنران و نظریهپرداز ایرانی است. او به خاطر نظریهپردازی دربارهٔ تئوریهای توطئه شهرت پیدا کرد.[۲] و سخنرانیهایی در نقد علوم اجتماعی و نظراتی راجع به نقش تشکیلات فراماسونری در ادارهٔ امور جهان دارد[۳][۴] از وی بعنوان یک محقق و پژوهشگر یاد میشود.[۵]
محتویات
- ۱ حواشی و القاب
- ۲ جنبش مصاف
- ۲.۱ سلاح انفرادی ذوالفقار
- ۳ دیدگاهها
- ۴ منابع
- ۵ پیوند به بیرون
حواشی و القاب
رائفی پور تحت عنوان «استراتژیست» به بیان برخی از دیدگاهها میپردازد.[۶] به گفتهٔ برخی اشخاص و رسانهها، ادعاها و دیدگاههای وی فاقد سند علمی هستند.[۶] وی در گذر چندسال با سخنرانیها و نظریهپردازیهای خویش در محافل مختلف در رابطه با شیطانپرستی، فراماسونری، صهیونیزم و مهدویت مواردی از این قبیل به یکی از چهرههای شناخته شده در میان علاقهمندان به این مبحث مبدل گشت. وی از خود به عنوان «آنتی صهیونیست» یاد میکند.[۷] او خود را پژوهشگر عرصهٔ آخرالزمان و صهیونیزم و حوزهٔ رسانه و مدرس دانشگاه و صاحب پژوهشگاه مصاف معرفی کردهاست.[۸] وی توانسته با تریبونهایی که داشته توجه جوانان و نوجوانان را جلب کند. حضور او در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بسیار کمرنگ است.[۸] او مؤسسهای به نام مؤسسهٔ مصاف ایرانیان تأسیس نموده و مدیریت آن را بر عهده دارد.[۳]
رائفیپور هرساله از امتیاز صدها ساعت سخنرانی در دانشگاههای مختلف کشور برخوردار است.[۹] به گفتهٔ ایسنا رائفیپور به عنوان نوستراداموس زنده ایرانی هرگز در راه خلق ادعا و جملههای عجیب تنها نیست.[۹] ادعاهایی شبیه ادعاهای وی همواره به دست بنیانگذاران این مکتب مطرح میشوند و از طریق شبکههای اجتماعی در زندگی روزمره مردم مورد قضاوت قرار میگیرند.[۹]
جنبش مصاف
وی در بهمنماه ۱۳۸۹ طی اطلاعیهای خبر از افتتاح «جنبش مصاف» با عنوان ثبت «مؤسسهٔ مصاف ایرانیان» داد و سایت تحلیلی پژوهشی «جنبش مصاف» را در راهبرد همین مؤسسه راهاندازی نمود. مصاف مخفف عبارت مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فراماسونری است.
وقتی مارک وبر از منکرین هولوکاست و مدیر مؤسسه بازبینی تاریخی در سال ۲۰۱۲ به ایران سفر کرد،[۱۰] رائفیپور یک سخنرانی برای او ترتیب داد.[۱۱] رائفیپور ایده پرداز بازی رایانهای با موضوع «نجات سردار احمد متوسلیان از زندان رژیم صهیونیستی» بود که از سوی این مؤسسه پی گرفته شدهاست.[۱۲]
مؤسسه مصاف از سال ۱۳۹۵ شمسی با تشکیل کمپین «اهدای خون مسلمان شیعه» تلاش دارد تا فرهنگ اهدای خون جایگزین مراسم قمهزنی شود و همچنین اهدای خون در تمامی ایام سال صورت گیرد.[۱۳] این پویش با زبانهای مختلف در شبکههای مجازی ساخته شدهاست و توانسته کاربران بسیاری از سراسر جهان را جذب خود کند.[۱۴]
سلاح انفرادی ذوالفقار
رائفیپور رونمایی از سلاح انفرادی «ذوالفقار» توسط مؤسسه فرهنگی «مصاف ایرانیان» در روز قدس (۱۳۹۶) را یک پیام فرهنگی توصیف کرد.[۱۵] اگر چه ذوالفقار از نظر ظاهری تا حدود زیادی از روی سلاح بلژیکی SCAR-H کپی برداری شدهاست و نیروهای مسلح ایران هنوز از آن استفاده نمیکنند اما از طرف خبرگزاریها اولین سلاح هجومی ایرانی با قابلیت تغییر کالیبر معرفی شدهاست.[۱۶]
دیدگاهها
رائفی پور تاکنون در زمینههای مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به ابراز نظر پرداختهاست. نظرات رائفی پور در فضای مجازی بازتاب داشتهاست.[۱۷]
در زمینههای سیاسی، رائفی پور در زمرهٔ سخنرانان حکومتی تلقی میشود. او سید ابراهیم رییسی نامزد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ ایران، را یاور شبهنگام فقرا توصیف کرد که تلاش در مشابهت سازی آن با داستانهای امام اول شیعیان دارد.[۱۸] پس از حمایت تتلو از رئیسی در این انتخابات، علی اکبر رائفی پور در حمایت از او در نامه ای سرگشاده اعلام کرد که به حال تتلو غبطه میخورد زیرا که او معیار تشخیص حق از باطل است.[۱۹]
رائفی پور همچنین پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و در زمانی که نظرسنجیها هیلاری کلینتون را جلو نشان میدادند، بیان کرد چهار سال است در سخنرانیهایش میگوید رئیسجمهوری بعدی آمریکا یک زن است و آمریکاییها برای «بازی با افکار جهانی» یک زن را به ریاست جمهوری میرسانند. با وجود این قبیل پیشبینیهای نادرست، او قادر بودهاست صدها سخنرانی در دانشگاههای ایران برگزار کند.[۹]
از جمله دیدگاههای مذهبی رائفی پور این است که او تشکیک در وجود حرم زینب در دمشق و تشکیک در وجود دختری سه ساله به نام رقیه برای حسین بن علی را کار «استکبار جهانی» دانسته تا شیعیان از دولت سوریه دفاع نکنند. این سخنان وی با انتقاد علی مطهری نایب رئیس مجلس روبهرو شد.[۲۰][۲۱] او شلوار «جین» را برآمده از مفهوم جن و کفش پاشنهبلند را نماد سُم جن دانستهاست.[۲۲][۲۳][۲۴] رائفیپور، نوشتههای روی برخی تیشرتها را «شعارها و وردهای شیطانپرستی» خوانده بود، که این موضوع دستمایه طنزی از سید ابراهیم نبوی شد.[۲۵]
از جمله دیدگاههای اجتماعی رائفی پور اعتقاد به تأثیر رسانههای غربی در افزایش آمار طلاق در ایران است. او شبکههای ماهواره ای فارسیزبان را راه اندازی شده از سوی صهیونیستها میداند و معتقد است که این شبکهها با نمایش فیلمهایی با مضامین روابط نامشروع، سقط جنین، خیانت زن و شوهر به یکدیگر، فرزندان نامشروع و رابطههای جنسی قبل از ازدواج سعی در عادی سازی این رفتارها در بین مردم ایران دارند. وی مخالف و منتقد فمینیسم است.[۲۶]
از جمله نظریههای او این است که هدف ساخت کارتونهای تام و جری میکیماوس والتدیسنی محبوب کردن یهودیها بودهاست. به اعتقاد او همه شخصیتهای خوب کارتونها کلاه یهودی دارند.[۲۷]
رائفی پور ارج و قرب عید غدیر را در تضاد با عید نوروز میداند و معتقد است عید نوروز یک تشریفات بیفایده است که به مناسبت اتفاقی بیمعنی یعنی آمدن بهار شکل میگیرد و «زمستون میره بهار میاد خب حالا بیاید به درک !» او معتقد است عید حقیقی عید غدیر است و عید نوروز چیزی جز صله ارحام و تمیز کردن خانهها نیست.[۲۸]
منابع
https://fa.wikipedia.org